جام سیمای ایران

ساخت وبلاگ

به گزارش جام جم سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در اثر واژگونی یک دستگاه خودرو پژو 206 در محور شاهرود - میامی چهار نفر از جمله فاطمه و زهرا مهدوی نیا، از کارکنان سازمان صدا و سیما جان خود را از دست دادند.

مادر و خواهرزاده این دو همکار، دیگر جان‌باختگان این حادثه دلخراش بودند.

پیکر جانباختگان این سانحه پنجشنبه در زادگاهشان روستای صدخرو سبزوار به خاک سپرده شد و فردا نیز مراسم ترحیم در مسجد جامع «صدخرو» برگزار می شود.

سروان علی فیض منش، جانشین فرمانده پاسگاه پلیس بین راهی شاهرود - میامی علت حادثه تصادف را عدم توجه به جلو و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی ازخستگی و خواب آلودگی راننده خودرو 206 اعلام کرد که باعث انحراف به چپ و واژگونی شد.

این سومین حادثه رانندگی منجر به فوت در یک هفته اخیر در این مسیر بود.

سردار موسی امیری، جانشین رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی کشور، امروز اعلام کرد سالانه 17 هزار نفر در جاده های کشور به دلیل تصادف جان خود را از دست می دهند.

سردار امیری افزود: سالانه 300 هزار نفر در سوانح و تصادف های جاده ای مصدوم و معلول می شوند و این آمار بیانگر این است که ما در زمینه پیشگیری از وقوع تصادف های جاده ای بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 147 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:16

به گزارش جام جم سیما ، بهنوش بختیاری اینستاگرام خودش را با یادی از شهدای هشت سال دفاع مقدس بروز کرده و از ارزش این بزرگواران گفته است.

وی در اینستاپست خود نوشت: امروز اصفهان مزار شهدا..کسانی که با هر اعتقادی باشی باید بهشون احترام بذاری..کسانی که اگر با اون اعتقاد خالص نبودن به خدا که الان ایرانی نداشتیم و مال و ناموس و سرزمینمون به یغما رفته بود..همین الانم اگه خیلی از این انسانهای با اعتقاد نبودن مثل سردار سلیمانی کشورمون دست داعش بود..تمام قد به احترام شهدا میایستم و درود به مادران و پدرانی که پذیرفتن فرزندشون در راه اعتقادش رفت..گاهی وقتا از خودم بدم میاد که انقدر درگیر دنیا شدم و یادم میره در همین کشوری که زیر پستای ما فحش ناموس میدن همچین آدمایی هم بودن و هنوزم هستن..نوجوونهایی بین سن پانزده تا بیست و پنج رفتند که ما الان بتونیم راحت زندگی کنیم و پاش بیفته خون همم بریزیم از حسادت و بد جنسی..آخ چه دنیایی..عمو پورنگ و اقای مسلم آقاجان زاده وامیر سهیلی همه باهم رفتیم مزار شهدا...حالا حال سبک تری دارم..ما خیلی باید به شهدا وجانبازان احترام بذاریم و میدونم که الان فقط میگید حجاب.. که ما اندازه خودمون داریم...ولی به خدا همه چیز حجاب هم نیس..مهمه..ولی مهمترازاون انسانیت و معتقد بودنه...رعایت حق الناسه..حریم ها را حفظ کردنه..ناموس مردم رو ناموس خود دونستنه..عادل بودن و بی آزاریه..فکر کنید ریاس..مهم نیس..اگه دونفرم یادشون بیفته که ماهرچی داریم از شهداس برامن کافیه..دیگه درگیر قضاوتای مردم نیستم..خودمم نه ممنوع تصویرم..نه احتیاجی چه مالی چه کاری به کسی ندارم..شکر که یاعلی گفتیم و رو پا خودمونیم...بختیاری باج به کسی نمیده..این پست رو واسه دلم گذاشتم...زیارت بابا رکن الدین و تخت فولادم رفتیم....روحت شاد شهید ایران من..یادت سبز و گرامی...یاعلی

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 204 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:45

به گزارش جام جم سیما ، پرویز پرستویی بازیگر مجموعه هایی چون زیر تیغ، خاک سرخ، امام علی (ع) و آشپز باشی در اینستاگرام خود نوشت: پرونده اش را زیر بغلش گذاشتند و بیرونش کردند ناظم با رنگ قرمز و چهره برافروخته فریاد کشید: بهت گفته باشم، تو هیچی نمی شی، هیچی... مجتبی نگاهی به همکلاسی هایش انداخت، آب دهانش را قورت داد خواست چیزی بگوید اما، سرش را پایین انداخت و رفت.برگه مجتبی، دست به دست بین معلم ها می گشت ... اشک و خنده دبیران در هم آمیخته بود.

امتحان ریاضی ثلث اول سوال یک: مثال برای مجموعه تهی نام ببرید جواب : مجموعه آدم های خوشبخت فامیل ما.

سوال: عضو خنثی در جمع کدام است؟ جواب: حاج محمود آقا، شوهر خاله ریحانه که بود و نبودش در جمع خانواده هیج تاثیری ندارد و گره ای از کار هیچ کس باز نمی کند.

سوال: خاصیت تعدی در رابطه ها چیست؟ جواب: رابطه ای است که موجب پینه دست پدرم بیماری لاعلاج مادرم و گرسنگی همیشگی ماست.معلم ریاضی اشکش را با گوشه برگه مجتبی پاک کرد و ادامه داد.

سوال: نامساوی را تعریف کنید. جواب: نامساوی یعنی، یعنی، رابطه ما با آنها، از مابهتران اصلا نامساوی که تعریفو تمجید ندارد ، الهی که نباشد.

سوال: خاصیت بخش پذیری چیست؟ جواب: همان خاصیت پول داری است آقا که اگر داشته باشی در بخش بیمارستان پذیرش می شوی و گرنه مثل خاله سارا بعد از جواب کردن بیمارستان تو راه خانه فوت می کنی.

سوال: کوتاه ترین فاصله بین دو نقطه چه خطی است؟ جواب : خط فقر ، که تولد لیلا ، خواهرم را ، سریعا به مرگش متصل کرد. برگه در این نقطه کمی خیس بود و غیر خوانا که شاید اثر قطره اشک مجتبی بود معلم ریاضی ادامه نداد برگه را تا کرد بوسید و در جیبش گذاشت مجتبی دم در حیاط مدرسه رسیده بود برگشت با صدای لرزانش فریاد زد آقا اجازه: گفتید هیچی نمی شیم ؟ هیچی ؟بعد عقب عقب رفت، در حیاط را بوسید و پشت در گم شد.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 14:14

به گزارش جام جم سیما ، سیروس تقی‌نژاد از بازیگران پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که سابقه بازی در سریال‌های «مختارنامه» و «معمای شاه» را در کارنامه خود دارد بر اثر تصادفی در اتوبان تهران کرج دار فانی را وداع گفت.

از جمله آثار این بازیگر می توان به سریال های «مختارنامه»، «راز شیوا»، «تاکسی برگشتی» و «معمای شاه» اشاره کرد.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 14:14

پنج شنبه 29 بهمن 1394 ساعت 11:20

سریال تلویزیونی «غیرعلنی» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی رضا جودی از شبکه دو پخش می‌شود. این سریال مربوط به رقابت انتخاباتی سه جوان است که یکی از آنها عشق دختری را در دل دارد و پیروزی خود در انتخابات را به منزله اثبات خود به خانواده دختر می‌داند.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 14:14

سریال کیمیا در مقام یکی از بلندترین مجموعه‌های تلویزیون در کشورمان تا حدود زیادی توانست نظر موافق مردم و مخاطبان عام و منتقدان و کارشناسان را توامان با هم جلب کند و به عنوان یک اثر نمایشی جذاب و تاثیرگذار در ذهن و دل مخاطبانش ماندگار و جاودانه شود.

بازتاب این استقبال نه‌تنها در محیط حقیقی و فیزیکی که حتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم مشهود بود و بسیار مطالب و محتواهای چند رسانه‌ای با محوریت کیمیا خلق و بازنشر داده شد.

اما نظرخواهی درباره یک اثر نمایشی لزوما به منتقدان و کارشناسان و اهل فن خلاصه نمی‌شود و مردم کوچه و بازار هم می‌توانند به عنوان مخاطبان اصلی و واقعی، نظرات خود را درباره سریال محبوب و مورد علاقه‌شان بازتاب دهند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهدکه حداقل 60 درصد مردم بیننده ثابت و پیگیر کیمیا بوده‌اند و هر شب به تماشای این سریال نشسته‌اند.

قصه جذاب سریال

علی محمدزاده، 45 ساله یکی از این دوستداران و علاقه‌مندان وفادار سریال کیمیا بوده است که قصه جذاب آن را نقطه قوت اصلی برمی‌شمرد جذابیتی که او را از ابتدا تا انتهای سریال پای تلویزیون نشانده است.

او نقش‌آفرینی بازیگران سریال را در مجموع خوب ارزیابی می‌کند، اما چهره‌پردازی برخی از آنها و بویژه مهراوه شریفی‌نیا را در مقطع میانسالی کیمیا نمی‌پسندد و بر آن خرده می‌گیرد.

حسن پورشیرازی بازیگر محبوب این بیننده کیمیا بوده است. محمدزاده در عین حال به پایان سریال هم انتقاد دارد و معتقد است به نوعی سر و ته کار را به هم آورده‌اند.

نمایش واقعیات جنگ

سهیلا فرهنگ نیز نه‌تنها بیننده ثابت کیمیا بوده که روزها تکرار آن را نیز تماشا می‌کرده است.

این خانم خانه‌دار می‌گوید: سریال را خیلی دوست داشتم، زیرا واقعیات جنگ را مطرح می‌کرد. هر چند شاید اتفاقات جنگ حتی فجیع‌تر از آن‌چیزی بود که در کیمیا به نمایش درمی‌آمد؛ اما در مجموع فضای سریال خیلی به واقعیت نزدیک بود. همسرم با آن‌که چندان فرصت تماشای تلویزیون را ندارد، اما هر شب تماشاگر این سریال بود.

وی که هنرپیشه‌های این سریال را نیز خوب ارزیابی می‌کند و از مهدی پاکدل به عنوان بازیگر مورد علاقه‌اش نام می‌برد. معتقد است، سریال از پایان جذابی برخوردار بوده اما می‌توانسته قسمت‌های بیشتری هم داشته باشد.

سرنوشت مبهم برخی شخصیت‌ها

سریال جواد افشار مخاطبان و بینندگانی از هر طیف و قشر داشته است. مریم اخوان‌صالح، یک کارشناس علوم سیاسی است که پیگیر سریال کیمیا بوده و هر شب به تماشای آن می‌نشسته. این کارشناس علوم سیاسی فیلمنامه سریال را جذاب توصیف می‌کند اما به پایان آن انتقاد دارد و می‌گوید: آخر سریال خوب تمام نشد و سرنوشت برخی شخصیت‌ها گنگ و مبهم باقی ماند. برای مثال سرنوشت کامران مشخص نشد. در عین حال، فیلمنامه سریال هم خالی از اشکال نبود.

اخوان‌صالح فضاسازی زمان جنگ را یکی از نقاط قوت سریال برمی‌شمرد و درباره بازی هنرپیشه‌ها می‌گوید: بازی پوریاپورسرخ خیلی خوب بود. مهراوه شریفی‌نیا دوران نوجوانی و جوانی کیمیا را بهتر بازی می‌کرد تا مقطع میانسالی‌اش را. نقش‌آفرینی آزیتا حاجیان هم به دل می‌نشست. بازی مهدی پاکدل اما به قوت و قدرت همیشگی‌اش نبود.

پایان باورپذیر سریال

شهلا محمدزاده، خانم میانسال خانه‌داری است که هر شب به تماشای کیمیا می‌نشسته است و در مجموع نمره قبولی به سریال می‌دهد.

وی محتوای سریال را آموزنده می‌داند و تصریح می‌کند: سریال کیمیا نشان می‌داد که انسان نتیجه کار خود را در همین دنیا خواهد دید. این پیام خوبی است برای همه بخصوص جوانان تا بدانند بازتاب و نتیجه کارشان به خودشان بازخواهد گشت.

محمدزاده بازی‌ آزیتا حاجیان را نسبت به سایر بازیگران بیشتر پسندیده است و بیان می‌کند: بازی حاجیان واقعا طبیعی بود ؛ اما گریم مهراوه شریفی‌نیا اصلا بر چهره او ننشسته بود و غیرواقعی به نظر می‌رسید. در مجموع بازی هنرپیشه‌های این مجموعه متوسط بود.

این خانم خانه‌دار پایان سریال را قابل باور و نزدیک به واقعیت می‌داند اما یادآور می‌شود: برخی رفتارهای آرش با بازی پوریا پورسرخ چندان منطقی به نظر نمی‌رسید. او که خود در کودکی قربانی جدایی پدر و مادرش شده بود همین بلا را بر سر کیمیا و فرزندش آورد.

شخصیت‌های سیاه و سفید

مهدی باقری، کارمند 36 ساله بانک اما با وجودی‌که فقط چند قسمت از سریال را دیده، اما کیمیا به دلش ننشسته است و به آن انتقاد دارد. او بخشی از نقاط ضعف سریال را به شخصیت‌پردازی‌های ضعیف آن مرتبط می‌داند و عنوان می‌کند: بیشتر شخصیت‌های سریال سیاه و سفید هستند و به همین دلیل واقعی به نظر نمی‌رسند. بازی بازیگران هم تعریفی نداشت و این کاستی بویژه در مورد مهدی پاکدل بیشتر به چشم می‌خورد.

بازی خوب پورشیرازی و سلطانی

مهسا فرشین یک طراح لباس است که جسته و گریخته سریال کیمیا را می‌دیده اما پدر و مادرش طرفدار پر و پا قرص این مجموعه بوده‌اند. او قسمت‌های ابتدایی سریال را بیشتر از پایانش دوست داشته است.

فرشین درباره بازیگران سریال تصریح می‌کند: ای‌کاش برای مقطع میانسالی و پیری شخصیت‌ها بازیگران جداگانه‌ای پیش‌بینی می‌شد و بازیگران جوان تا انتها نقش را بازی نمی‌کردند. این موضوع بخصوص درباره مهراوه شریفی‌نیا مصداق بیشتری داشت. شریفی‌نیا در مقطع بعد از جوانی اصلا خوب گریم نشده بود و واقعی به نظر نمی‌رسید. اصلا چه ایراد داشت که میانسالی کیمیا را آزیتا حاجیان بازی می‌کرد؟

این طراح لباس بازی حسن پورشیرازی و مهدی سلطانی در این سریال را تحسین می کند.

القای حس خودباوری به زنان

مریم پاشا، زن 45 ساله بازنشسته‌ای است که تعداد زیاد قسمت‌های سریال کیمیا را از جمله امتیازات آن برمی‌شمرد و می‌گوید: قهرمان اصلی این سریال یک زن بود که در برابر مشکلات می‌ایستاد. همین مساله نوعی حس خودباوری را به مخاطبان القا می‌کرد. در عین حال بخشی از تاریخ کشور و دوران انقلاب و جنگ در این سریال بازتاب داده می‌شد که برای بالابردن میزان آگاهی و شناخت مخاطبان مفید بود.

وی ادامه می‌دهد: فضای خانوادگی خوبی هم بر سریال حاکم بود و رابطه کیمیا و والدینش واقعی به نظر می‌رسید. هر چند گاهی مشاهده می‌شد که در شخصیت‌پردازی کیمیا کمی زیاده‌روی شده و او به شکل یک موجود خستگی‌ناپذیر نشان داده می‌شد.

تناقض در فضاسازی مقاطع

یک آموزگار مقطع متوسطه مدارس تهران، گریم بازیگران سریال کیمیا بخصوص شخصیت اصلی‌اش را بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن ذکر می‌کند، اما یادآور می‌شود: سریال در فضاسازی دوران پیش از انقلاب موفق عمل کرد اما در بازسازی پس از آن توفیق چندانی نداشت. آخر سریال هم بخوبی پرداخت نشده بود و تکلیف بسیاری از شخصیت‌ها مشخص نشد و بلاتکلیف ماند.

محسن محمدی - رادیو و تلویزیون

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 163 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 11:20

گفت‌وگو با گونگ هیوجین بازیگر مجموعه «پاستا»

گونگ هیوجین 35 ساله که نقش اصلی مجموعه کره‌ای «پاستا» را بازی کرده، از بازیگران مطرح تلویزیون کشورش به حساب می‌آید. او از سال 1999 در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی ظاهر شده و تا به‌حال با بیش از 15 مجموعه همکاری داشته است.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 5:39

بسیاری ورود اینترنت را با ورود رسانه تلویزیون در کره جنوبی و رقابت سخت آن با رادیو مقایسه می‌کنند، ولی دست‌اندرکاران برنامه‌های رادیویی می‌گویند همان طور که تلویزیون نتوانست رادیو را از دور رقابت‌ها خارج کند، اینترنت هم راه به جایی نخواهد برد.

طبق یک سنت قدیمی و با وجود رشد سریع صنعتی کره، هنوز هم گوش بسیاری از مردم آن کشور به رادیو و برنامه‌های متنوع آن است. اهل فن، تاریخ رسانه‌ای را در کره به سه بخش تقسیم می‌کنند؛ بخش اول دوران تسلط استعمار در فاصله سال‌های 1910 تا 1945 است. در میانه این دوران بود که رادیو هم از راه رسید.

نکته جالب در این زمان، تضاد دو خط رادیویی بود. رادیوی رسمی، مبلغ سیاست‌های استعماری بود و معمولا شنونده‌ای نداشت. رادیوی دوم، رادیوی آزاد بود که دیدگاه‌های مردم و نمایندگان آنها را مطرح می‌کرد. دوره دوم، سال‌های پس از جنگ جهانی دوم است که از 1945 تا 1990 را شامل می‌شود.

دوره سوم یا دوره معاصر هم از سال 1999 تا امروز را در بر می‌گیرد. اولین برنامه رادیویی کره سال 1927 روی آنتن رفت.

بسیاری از صاحب‌نظران تاسیس اولین شبکه رادیویی در سال 1947 را دنباله‌ای بر فعالیت‌های این برنامه رادیویی دهه 20 میلادی می‌دانند. برنامه‌های این ایستگاه رادیویی و بقیه ایستگاه‌های فعال در کره جنوبی از سال 2003 دیجیتالی شده‌اند و با کیفیت بالاتری به پخش برنامه‌هایشان می‌پردازند. کره‌ای‌ها از این نظر به خود می‌بالند که جزو اولین کشورهای جهان هستند که همیشه به روز و مدرن و در نوآوری‌های رسانه‌ای پیشگام بوده‌اند.

منتقدان هم می‌گویند رادیو و تلویزیون این کشور در دوران مختلف تاریخی، خیلی زود خود را با شرایط روز همراه کرده و دست به اصلاحات تازه در برنامه‌ها و شیوه‌های کاری‌شان زده‌اند. این در حالی است که سیاستمداران با توجه به دامنه نفوذ و گسترش رادیو و تلویزیون همواره تلاش کرده‌اند این رسانه‌ها را با سیاست‌های خود همگام کنند.

در این ارتباط، برنامه‌سازان رسانه‌ای و احزاب سیاسی در طول قرن بیستم در یک کشمکش سخت قرار داشته و سانسور یکی از مشکلات اصلی هنرمندان رادیویی و تلویزیونی بوده‌ است. چهار شبکه مهم رادیویی (و البته تلویزیونی) در کره وجود دارد.

این شبکه‌ها که در یک رقابت سخت در تلاش هستند شمار بیشتری از مردم را جذب خود کنند، عبارتند از: KBS SBS، ABS و MBS. میان این شبکه‌ها، ام‌بی‌سی، هم در داخل و هم خارج از کشور توانسته با موفقیت بیشتری عمل کند.

بویژه، مجموعه‌های تاریخی و کمدی این شبکه از شهرت بین‌المللی زیادی برخوردار است و تماشاگران ایرانی هم تعدادی از آنها را (مثل جومونگ) در شبکه‌های مختلف تلویزیونی ایران دیده‌اند. در بین شبکه‌های رادیویی هم شبکه MBC پرشنونده‌ترین شبکه رادیویی کره است. این اتفاق در حالی رخ داده که برخی شبکه‌های رادیویی کره بسیار قدیمی‌تر از این شبکه هستند.

ترجمه: کیکاووس زیاری - جام‌جم

منبع: گوگل

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 5:39

گونگ چند بار جایزه بهترین بازیگر زن تلویزیونی را گرفته که پاستا هم یکی از ‌آنهاست. این مجموعه هم‌اکنون از شبکه نمایش در حال پخش است.

پاستا اولین کار تلویزیونی‌تان پس از دو سال دوری از قاب کوچک است. چرا این مجموعه را برای کار انتخاب کردید؟

در این مدت فیلمنامه‌های زیادی را مطالعه کردم، اما پیدا کردن یک درام زیبا که رضایت خاطرم را فراهم کند،‌ کار بسیار سختی بود. پاستا یک درام سرگرم‌کننده است و شخصیت‌های خیلی خوبی هم دارد. شخصیتم را در این مجموعه دوست دارم. این کاراکتر براحتی می‌تواند توجه تماشاگر را جلب کند و مردم حامی‌اش هستند. بیننده خیلی راحت با او حس همذات‌پنداری و همدردی پیدا می‌کند. کارهایی که این آدم می‌کند و شجاعتی که به خرج می‌دهد، به دل تماشاگر می‌نشیند. سیر پیشرفت این شخصیت و تغییراتش در پایان ماجرا برای مردم جالب است. یکی از دلایل مهمی که پاستا را دوست دارم این است که داستان آن فقط درباره شخصیت‌محوری، زندگی و خوشبختی‌اش نیست. این داستان تلاش و مبارزه آدم‌ها برای دستیابی به خواسته‌های معقول را به نمایش می‌گذارد و این مهم‌ترین جنبه مجموعه است.

گفته‌اید در فیلم سینمایی بازی کرده‌اید تا جایزه‌ای بگیرید. از مجموعه پاستا چه چیزی به دست می‌آوردید؟

البته در مورد دلیل حضور در یک فیلم سینمایی تا حدودی داشتم شوخی می‌کردم!‌ اما در ارتباط با پاستا، امیدوار بودم بتواند انبوه تماشاگران را جذب خود کند و به مجموعه‌‌ای بسیار موفق و پربیننده تبدیل شود.

کار سر صحنه فیلمبرداری مجموعه چگونه بود؟

خیلی خوب. کارگردان پاستا اصلا از تکرار صحنه و فیلمبرداری مجدد امتناع نمی‌کرد. معمولا در یک کار تلویزیونی کره‌ای، به‌ندرت اتفاق می‌افتد یک صحنه چند بار تکرار و فیلمبرداری شود، اما این کار را کردیم! یک دلیلش این است که صحنه‌های آشپزخانه اصلا راحت نبود. در تمام مدت فیلمبرداری یک سرآشپز سرصحنه بود و نظارت کاملی بر کار آشپزی و نوع حضورمان در آشپزخانه داشت. در داستان مجموعه شخصیت من برای سه ‌سال دستیار سرآشپز بوده است. به همین دلیل، جلوی دوربین باید کارش را خیلی خوب و درست انجام می‌داد. حضور سرآشپز سر صحنه فیلمبرداری، کمک بسیار بزرگی به من کرد. برای خود من هم سکانس‌های آشپزخانه سخت بود.

پاستا پس از درام بسیار پربیننده «ملکه سیون دیوک» شما روی آنتن رفت. موفقیت این مجموعه برایتان سخت نبود؟

خیر، یک‌جورهایی هم بهتر شد که این اتفاق افتاد. البته ابتدای کار کمی نگران بودم و نمی‌دانستم واکنش تماشاگران به پاستا چه خواهد بود. از آنجا که حال و هوای این دو مجموعه از یکدیگر متفاوت بود، جای نگرانی زیادی نبود. تهیه‌کنندگان هر دو مجموعه در شبکه ام‌بی‌سی خیلی خوب می‌دانند نمایش‌های تلویزیونی‌شان را چگونه تولید کنند که بینندگان زیادی را به سمت خود بکشاند.

مترجم: مهبد آستانی - جام‌جم

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 153 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 5:39

سریال تلویزیونی «غیرعلنی» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی رضا جودی از شبکه دو پخش می‌شود. این سریال مربوط به رقابت انتخاباتی سه جوان است که یکی از آنها عشق دختری را در دل دارد و پیروزی خود در انتخابات را به منزله اثبات خود به خانواده دختر می‌داند.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 3:15

سریال تلویزیونی «غیرعلنی» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی رضا جودی از شبکه دو پخش می‌شود. این سریال مربوط به رقابت انتخاباتی سه جوان است که یکی از آنها عشق دختری را در دل دارد و پیروزی خود در انتخابات را به منزله اثبات خود به خانواده دختر می‌داند.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 192 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 3:15

سریال تلویزیونی «غیرعلنی» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی رضا جودی از شبکه دو پخش می‌شود. این سریال مربوط به رقابت انتخاباتی سه جوان است که یکی از آنها عشق دختری را در دل دارد و پیروزی خود در انتخابات را به منزله اثبات خود به خانواده دختر می‌داند.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 3:15

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی شبکه یک، موضوع طرح »اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها» مصوب 1374 و اصلاحیه آن در سال 1385، با هدف کاهش تعارض و تعیین تکلیف متخلفان و متصرفان اراضی ملی با دستگاه متولی زمین یعنی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، براساس اصل 85 قانون اساسی و در اجرای ماده167 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بدون تصویب در صحن علنی مستقیما به ‌کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی رفت و به تصویب این کمیسیون رسید اما مخالفان این اصلاحیه معتقدند تصویب این قانون و اجرای آزمایشی آن آثار مخرب و غیرقابل جبرانی بر طبیعت ایران خواهد گذاشت و علاوه بر اینکه خلاف منویات رهبری است موجب تشویق متصرفان و افزایش سطح تصرف منابع و اراضی ملی و تغییر کاربری زمین های کشاورزی خواهد شد.

برهمین اساس در برنامه فردا پنج شنبه 29 بهمن و با حضور قباد افشار، رئیس سازمان امور اراضی کشور و دکتر »هادی کیادلیری» رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تحقیقات تهران و رییس انجمن جنگلبانی ایران، این اصلاحیه قانون نقد و بررسی می شود.

پخش گزارش تصویری از راهپیمای بزرگ عیادت از تالاب پریشان در روز جهانی تالاب ها و ارتباط تلفنی با »علی اکبر کاظمینی» موسس انجمن مردم نهاد 13 فروردین کازرون درباره این راهپیمای، گفتگوی تلفنی با »مهرداد فتحی بیرانوند» مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص تشکیل مجمع خیرین محیط زیست که برای اولین بار در این استان راه اندازی شده است و گفتگو با «آنوش رحام» درباره اهداف تشکیل کمپین تحریم سفرهای نوروزی به کشورهای حامی داعش از بخش های دیگر برنامه روز پنج شنبه سرزمین ما خواهد بود.

سالانه در ایام نوروز حدود پنج میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که پخش زیادی از آن توسط مسافران ایرانی فقط درکشور ترکیه هزینه می شود.

برنامه »سرزمین ما» به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای عباس طاهریان پنجشنبه ها ساعت 8 صبح از شبکه یک سیما پخش می شود.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 160 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 22:29

به گزارش جام جم سیما به به نقل از روابط عمومی شبکه یک، ستاد مردمی شفافیت در مجلس، اخیرا حرکتی ملی، فراجناحی و داوطلبانه با نام پویش ملی شفافیت داوطلبانه نامزدهای انتخابات مجلس را آغاز کرده و از تمام جناح‌ها و تشکل‌ها برای پیوستن به آن دعوت کرده است.

در این پویش از نامزدهای نمایندگی مردم در خانه ملت درخواست شده است تا اطلاعات خود را بصورت داوطلبانه در تارنمای مجلس نما به نشانی majlesnama.ir که به همین منظور طراحی شده است، ثبت نمایند تا مردم با شناخت بهتری نسبت به آنها در انتخابات شرکت کنند.

دکتر »مهدی ثنائی» از اعضای ستاد مرکزی پویش ملی شفافیت برای مجلس و «محمد عظیم پور» دبیر این ستاد مهمانان برنامه امشب برنامه ثریا هستند.

همچنین »محسن رئیسی» مدیر پروژه مجلس گرافی نیز با حضور در برنامه ثریا، از اقدامات تیم آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشگاه تهران در زمینه شفاف سازی کارنامه عملکرد نمایندگان مجلس فعلی خواهد گفت.

با مراجعه به تارنمای مجلس گرافی به نشانی majles.sociallab.ir می توان کارنامه فعالیت نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در قالب اطلاعاتی همچون تعداد طرح های ارائه شده، تعداد سوالات و تذکرها در کمیسیون های تخصصی و نیز تعداد سوالات از وزرا مشاهده کرد.

در نظرسنجی پیامکی برنامه امشب از بینندگان پرسیده شده است: آیا نامزدهایی را که آگاهانه حاضر به شفاف سازی دارایی ها، هزینه تبلیغات و کارنامه عملکرد خود نباشند، انتخاب می کنید؟ 1 – آری 2 - خیر

که می‌توان از هم‌اکنون با ارسال عدد گزینه مورد نظر به شماره پیامک 300001435 در این نظرسنجی شرکت کرد.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 158 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 22:29

به گزارش جام جم سیما ، امیرحسین رستمی بازیگر مجموعه هایی چون پژمان، دودکش، یه تیکه زمین، شاه کلید و شمس العماره در اینستاگرام خود نوشت: حرم امام رضا (ع)،همین چند روز پیش.با دوستان عزیزم.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 22:29

چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت 10:24

سریال تلویزیونی «غیرعلنی» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی رضا جودی از شبکه دو پخش می‌شود. این سریال مربوط به رقابت انتخاباتی سه جوان است که یکی از آنها عشق دختری را در دل دارد و پیروزی خود در انتخابات را به منزله اثبات خود به خانواده دختر می‌داند.

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 160 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 13:22

به گزارش جام جم نوا، علی شوکت در نشست خبری گروه «نقطه‌دار» در خصوص گروه خود گفت: کتابی که توسط بهاره رهنما از اشعارش در حال انتشار است را خوانده‌ام و با توجه به آن آهنگ مد نظر را برای آن ساخته و خود ترانه‌های این کتاب را می خوانم.

وی افزود: همچنین تهیه کنندگی آلبوم دومم که از آثار بهاره رهنما و دیگر دوستان است به عهده ایشان بوده و خود به شخصه آهنگسازی آن را به عهده گرفتم.

وی درباره نماهنگ سیاه سفید و ساخت آن اظهار داشت: این نماهنگ در ترکیه شهر (استانبول) و در یک فرصت بسیار کمی ساخته شده و تمام توانمان بر این بوده تا به نحو احسن آن را ابداع کنیم و به سمع و بصر مخاطبان برسانیم.

این خواننده درباره سبک و اجرای آلبوم خود اذعان کرد: سبک این آثار را می توان پاپ‌راک نامید اما از طرفی کار می‌تواند یک سبک خاصی نداشته باشد. این تفاوت از این جهت است که احساس صاحب اثر در آن به نحو متفاوتی گنجانده شده است.

وی در خصصوص اجرای اشعار و تلفیق آن با نمایش ادامه داد: البته لازم به ذکر است که برای اجرای ترانه‌ها به صورت زنده در نمایش قطعا تغییراتی در آن خواهیم داد تا با مضمون و حال و هوای قصه بیشتر نزدیک شود.

بهاره رهنما تهیه‌کننده گروه «نقطه دار» درباره انگیزه خود از انتخاب این مسیر جدید بیان کرد: یک وسوسه 40 سالگی که یک جدایی از بازیگری و نویسندگی را دلم می‌خواست امتحان کنم و به فضای جدیدی فرای از آنها پا بگذارم. همچنین از طرفی موسیقی پاپ را ترجیح می‌دادم تا اشعارم خوانده شود و در نهایت یک کار پرسر و صدایی از آب دربیاید.

وی افزود: برای ورود به موسیقی احتیاج به یک شور و شوق زیادی بود که خوب این مسئله از سن و سال من فراتر بود اما به دلیل علاقه‌ام به جوان‌های ایرانی این کار را انجام دادم.

وی درباره حضور خود در این گروه بیان کرد: حضور من اجرایی‌تر از این است که فقط پشت صحنه باشم و قرار است تا تلفیقی از سناریو و موسیقی را روی صحنه ببرم و قصه نمایش را مطابق با اشعارم به تحریر درآورم.

رهنما درباره همکاری خود با گروه موسیقی بیان کرد: به طور کل آدم‌های سختی هستند و همین امر کار را دشوارتر می‌کند اما در کل همکاری با این افراد و گروه موسیقی را دوست داشتم.

وی درباره حضور کم خود در نماهنگ سیاه سفید مطرح کرد: در واقع تصمیم گروه بود که من هم جزئی از این نماهنگ باشم و بهتر است صادقانه بگویم که برای حضور پررنگ تر خود در این کار ترسیدم که مورد قضاوت دیگران قرار گیرم و این نماهنگ را بهانه‌ای برای نشان دادن خود در موسیقی بدانند. از طرفی باید بگویم که تمام ترانه‌های من زمینه عاشقانه دارند زیرا که غیر از عاشقانه بودن چیز دیگری را بلد نیستم.

گفتنی است؛ نشست خبری گروه «نقطه‌دار» با حضور علی شوکت، بهاره رهنما، احسان یزدانی، سامان خسروی، شایان مجیدی و سروش بیغشدل در گالری آس برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 163 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 12:17

به گزارش جام‌جم، تولید این سریال به تهیه‌کنندگی سعید کمانی حدود هشت ماه پیش انجام شد. تدوین نهایی آن نیز توسط «تئو مارگوسی» به انجام رسیده و تیتراژ این سریال نیز به خوانندگی محمد ارشدی براساس ترانه‌ای از یاحا کاشانی و تنظیم انوش تقوی بتازگی تولیدشده است. این سریال در اختیار شبکه پنج قرار گرفته و به گفته مهدی روشن‌روان، مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه، «سایبر» در ابتدای سال آینده و بعد از ایام نوروز پخش می‌شود. البته مجید زین‌العابدین مدیر این شبکه در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره پخش این سریال می‌گوید: هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و چگونگی پخش این سریال در دست بررسی است.

رمزگشایی از پرونده‌های پلیس فتا

فیلمنامه سریال «سایبر» را علیرضا آل‌یمین نوشته و در نگارش آن از پرونده‌های واقعی بهره‌برداری شده است. بر اساس توضیحات سعید کمانی تهیه کننده سریال، مرکز بسیج سازمان صدا و سیما در ساخت «سایبر» مشارکت داشته است.

این سریال در 12 قسمت تولید شده که تقریبا هر چند قسمت از آن یک قصه مستقل را روایت می‌کند. البته یک شخصیت مشترک محوری با نام سروان فروزان در تمام این داستان‌ها وجود دارد که نقش آن را روح‌الله کمانی بازی می‌کند. سعید کمانی درباره ویژگی‌های سریال سایبر توضیح می‌دهد: این سریال آموزشی است و به کلاهبرداری‌هایی می‌پردازد که اغلب آدم‌های معمولی با آنها مواجه می‌شوند؛ مثلا شیوه‌های کلاهبرداری توسط کارت بانکی افراد را به نمایش گذاشته‌ایم. نویسنده سریال تعداد زیادی از پرونده‌های پلیس فتا را مطالعه کرد و بعد فیلمنامه را بر اساس این پرونده‌ها نوشته است. به عبارتی می‌توان گفت 80 درصد اتفاقاتی که در این سریال به تصویر کشیده می‌شود، واقعی است. این تهیه‌کننده، امیدوار است فصل‌های بعدی سریال نیز ساخته شود؛ زیرا به اعتقاد او مردم نیاز دارند از جرایم سایبری مطلع شوند و از آنجا که کلاهبرداران هر روز شیوه‌های تازه‌ای به کار می‌برند، می‌توان فصل‌های تازه‌تری از این سریال را تولید کرد. به گفته سعید کمانی، هدایت‌الله سجادی و سرهنگ احمدی از پلیس فتا، مسئولیت مشاوره به نویسنده و کارگردان سریال را به عهده داشتند.

قصه‌ کلاهبرداری در فضای مجازی

سریال‌«سایبر»به کارگردانی احمد معظمی تولید و تصویربردای آن در تهران انجام شده است. معظمی که پیش از این فیلم پلیسی «ساعت به وقت صفر» و سریال «جاده چالوس» را کارگردانی کرده است، سریال«سایبر» را اولین سریال تلویزیون درباره کلاهبرداری در دنیای مجازی دانست و گفت: شاید قبل از این سریال کمی در «هوش سیاه» به این مسأله توجه شده باشد، اما برای اولین بار است که نکات آموزشی در این زمینه به صورت دراماتیک و در قالب یک سریال به اطلاع مخاطبان می‌رسد. معمولا در آثار پلیسی به موضوعاتی همچون مواد مخدر و قتل پرداخته می‌شود، اما کلاهبرداری از طریق فضای مجازی تا امروز به اندازه کافی در سریال‌های تلویزیونی مطرح نشده است.

به گفته این کارگردان، تلاش شده در هر قسمت نکات آموزشی در بستر یک داستان جذاب و دیدنی به اطلاع‌ مخاطبان برسد.

بازیگران جوان و ناشناس

در این سریال قاسم زارع نقش سرهنگ ذوالقدر، شهروز ابراهیمی نقش سهراب، سجاد دیرمینا نقش سروان فخیم، نیلوفر شهیدی نقش شهره و سارا منجزی نقش دکتر معتمد را با‌زی می‌کنند.

معظمی درباره بازیگران سریال گفت: در این سریال از بازیگران جوان استفاده کرده‌ایم و بجز چند نقش اصلی، در بقیه نقش‌ها از دانشجویان رشته بازیگری دعوت به همکاری کرده‌ایم. در واقع فرصتی فراهم کرده‌ایم که نسل تازه‌ای از بازیگران جوان به مخاطبان معرفی شوند. این بازیگران یا کمتر در آثار تلویزیونی بازی کرده‌اند یا اولین بار است که در مقابل دوربین قرار می‌گیرند.

به گفته این کارگردان، در هر قسمت سه بازیگر مهمان حضور دارد و ‌انتخاب بازیگر و بازیگردانی را سیامک راشدی به عهده داشته است.این کارگردان، تیتراژ سریال سایبر را نیز یکی از ویژگی‌های آن برشمرد و گفت: تیتراژ ابتدایی سریال یک کار ویژه است که یک ماه زمان صرف تولید آن شده و یک اتفاق متفاوت محسوب می‌شود.

پلیس در کنار «سایبر»

سرهنگ هدایت‌الله سجادی، مشاور انتظامی سریال «سایبر» درباره نقش و تاثیر اطلاع‌رسانی درباره جرایم سایبری و پلیس فتا گفت: من کارشناس انتظامی هستم و پلیس فتا، بخش جوانی در مجموعه پلیس کشور محسوب می‌شود. این بخش در واقع با توجه به رشد قابل توجه تجهیزات اینترنتی و در ادامه آن رشد کلاهبرداری‌های اینترنتی ایجاد شده و خوشبختانه این بخش از پلیس نیروهای بسیار متخصص و کارآمدی دارد.

به گفته این کارشناس نیروی انتظامی، بارها تلویزیون در برنامه‌های مختلف درباره مقابله با جرایم سایبری به مردم اطلاع‌رسانی و نکات آموزشی را طرح کرده است ؛ با این حال لازم است مردم در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشند. سرهنگ سجادی درباره تاثیر سریال‌هایی مانند «سایبر» بر آگاهی مردم گفت: یکی از وظایف نیروی انتظامی پیشگیری از جرم است و سریال‌های تلویزیونی می‌توانند در این زمینه نقش قابل توجهی داشته باشند. در واقع در قالب یک سریال هم می‌توان اطلاعات لازم را در اختیار مخاطب گذاشت و هم احساس او را درگیر کرد تا موضوع پیشگیری به نتیجه برسد.

به گفته این کارشناس انتظامی، سردار کمال هادیان‌فر، فرماندهی پلیس فتا از تولید این سریال بسیار راضی بوده و از تولید آثار بیشتر نیز استقبال کرده‌است. سرهنگ سجادی توضیبح داد: پلیس فتا آماده‌ است تا در ساخت سریال‌هایی مشابه «سایبر» همکاری داشته باشد و اطلاعات موردنیاز را در اختیار تولید‌کنندگان سریال‌های تلویزیونی قرار دهد.وی با اشاره به همکاری پلیس فتا با سریال «سایبر» تاکید کرد: جناب سرهنگ خدیوی به عنوان کارشناس متخصص جرایم سایبری در این پروژه همراه و همکار ما بود و از اطلاعات دقیق و کامل ایشان در این زمینه نهایت استفاده را داشتیم.

آذر مهاجر

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 188 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 10:53

مرتب سازی نتایج بر اساس
تاریخ مرتبط بودن

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 3:30

مرتب سازی نتایج بر اساس
تاریخ مرتبط بودن

- - , .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 3:30